Tereza Ruiderová

Bachelor's thesis

Zapojení celebrit jako marketingový nástroj produktů kosmetiky a parfémů

Celebrity involvement as a marketing tool for cosmetics products and perfumes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zapojením celebrit do marketingové komunikace značek, a to především u značek kosmetiky a parfémů. Cílem práce je zhodnocení dopadu známých osobností na nákupní chování českých spotřebitelů a postojů k této formě propagace. V první části je přiblížena teorie nákupního chování, referenčních skupin a celebrity marketingu, kde jsou vymezeny pojmy celebrit. Jsou popsány …more
Abstract:
This bachelor‘s thesis deals with involvement of celebrities in the marketing communication of brands, especially cosmetics and perfume brands. The aim of the thesis is to evaluate the impact of celebrities on the buying behaviour of Czech customers and their attitudes towards this form of promotion. The first part of this thesis describes consumer buying behaviour, reference groups and celebrity marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2023
  • Supervisor: Jan Koudelka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89439

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management