Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu – Bc. Klára HAPKOVÁ
Bc. Klára HAPKOVÁ
Diplomová práce
Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu
The use of conceptual metaphors in Czech advertising discourse
Anotace:
Předkládaná diplomová práce se zabývá využitím tzv. konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu. První kapitola teoretické části je věnována reklamě a jejím charakteristickým rysům. Druhá kapitola je zaměřena na teorii metafory a seznamuje čtenáře blíže s kognitivní lingvistikou a také s jedním z objektů jejího zájmu, konceptuální metaforou. V praktické části práce jsou pak prezentovány výsledky …víceAbstract:
This diploma thesis deals with so-called conceptual metaphors' use in the Czech advertising discourse. The first section of the theoretical part is devoted to advertising and characteristic features of advertising. The second section concentrates on theory of metaphor and introduces readers to cognitive linguistics and one of its objects of interest, conceptual metaphor. In the practical part of the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 1. 2013
Zveřejnit od: 11. 1. 2013
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PaedDr. Bohumila Junková, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
HAPKOVÁ, Klára. Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu. Č. Bud., 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.1.2013
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 11. 1. 2013 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Filozofická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Bohemistika
Práce na příbuzné téma
-
Analýza textu na obalech kosmetických výrobků pro pleť
Lada ČERNOHOUSOVÁ -
Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů
Štefan Sitáni -
Clustering jako pomocný nástroj tvorby reklamního/PR textu
Monika Maříková -
Kreativita v reklamě - Analýza reklamní kampaně se zaměřením na text
Kateřina Cagalová -
Jazyk reklamního textu
Irena Kratochvílová -
Anglicismy v ruských reklamních textech
Eva Maťová -
Analýza prostředků persvaze v reklamních textech časopisů Týden
Veronika Muselíková -
Vyjadřování prostorových vztahů v češtině (valenčně-kognitivní analýza)
Ruth Konvalinková
Název
Vložil
Vloženo
Práva