BcA. Martin Němec
Bachelor's thesis
Virální video
Viral video
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje fenoménu virálního videa jako marketingového nástroje i formy audiovizuálního vyjádření. V úvodních dvou kapitolách definuje pojmy virální video, reklama a virální marketing, uvádí stručnou historii virálního obsahu a formy členění virálních videí. Další kapitola se věnuje charakteristikám virálního videa (šíření sdílením, vyvolání emocí, kreativita a popularita). Čtvrtá …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with the phenomenon of viral video as a marketing tool and form of audiovisual art. There are definitions of terms viral video, advertisement and viral marketing in first two chapters of the thesis, brief history of viral content is included as well as classification of viral videos. Third chapter is devoted to characteristics of viral videos (sharing, emotional appeal, creativity …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/eiqvs/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Monika Horsáková
- Reader: MgA. Kristína Pupáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Drama Arts / Audio-visual works
Theses on a related topic
-
Viral marketing - Campaign planning and implementation
Vladimir Shpilkin -
Viral marketing
Adéla BLÁHOVÁ -
Infuence Marketing
Zolbayar Khatanbaatar -
Virální marketing - předpoklad úspěšné realizace
Lenka Kučavíková -
Virální marketing a jeho aplikace v komunikační kampani
Lucie Kutzendörferová -
Virální marketing - předpoklad úspěšné realizace
Michaela Ježková -
Guerilla marketing - šance pro malé a střední podniky
Václav Martin -
Vliv youtuberů na děti mladšího školního věku.
Kateřina Bradáčová