Tematické parky a jejich význam pro rozvoj cestovního ruchu – Barbora Východská
Barbora Východská
Master's thesis
Tematické parky a jejich význam pro rozvoj cestovního ruchu
Theme parks and their importance for tourism development
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou tematických parků v kontextu místní identity v destinaci Plzeňsko. Autorka nejdříve vymezuje samotný pojem tematický park, který má původ v anglickém theme park, následně pak definuje destinace cestovního ruchu jak obecně, tak konkrétně pro potřeby této práce. Následně se text věnuje dalším souvisejícím pojmům, včetně otázky identity a její role při rozvoji …moreAbstract:
This master’s dissertation deals with issues of theme parks in the context of local identity in the Pilsen region. Firstly, the author defines the Czech version of the world theme park, which originates in English term theme park, then defines a destination, both in general way and specifically for the purposes of this thesis. Subsequently, the text deals with other related topics, including the issue …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/is6o8/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
- Reader: Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Destination Management in the Tourism Industry (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Čistý pracovní kapitál jako faktor úspěšnosti podniku
Nikola Urbanová -
Organizačná štruktúra - faktor úspechu finančnej inštitúcie
Michal Grajciar -
Úroveň čtenářské gramotnosti jako faktor školní úspěšnosti žáků
Andrea PALIČKOVÁ -
Lokální patriotismus jako faktor úspěšnosti regionálních pivovarů
Tereza Plecitá -
Sociální odpovědnost podniku a péče o zaměstnance jako klíčový faktor úspěchu a udržitelnosti
Jan Vychodil -
Strategický marketing ako významný faktor úspešnosti podniku
Iveta Morihlatková -
Přístupy ke studiu regionální a lokální identity
Richard Bystřický