Reálie frankofonních zemí v učebnicích francouzštiny: obsahová analýza – Bc. Dagmar Kostelníková
Bc. Dagmar Kostelníková
Master's thesis
Reálie frankofonních zemí v učebnicích francouzštiny: obsahová analýza
Francophone countries in French language textbooks: Content analysis
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá učivem reálií v učebnicích francouzského jazyka jako druhého nebo dalšího cizího jazyka. Cílem práce je analyzovat zastoupení a posoudit kvalitu didaktického zpracování učiva reálií v rámci očekávaných výstupů pro Další cizí jazyk definovaných v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Za dílčí cíle si práce klade porovnat učebnice z hlediska výskytu …moreAbstract:
The presented thesis deals with the topic of life and institutions of francophone countries in textbooks of French language as a second or another foreign language. The aim of the thesis is to analyze the proportional representation and to evaluate the quality of didactic arrangement of the topics related to life and institutions of francophone countries under the terms of expected outcomes defined …moreKeywords
Reálie frankofonních zemí výzkum učebnice francouzský jazyk očekávané výstupy řečové dovednosti Společný evropský referenční rámec pro jazyky Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání frankofonní země Life and institutions of francophone countries textbook research French language expected outcomes communication skills Common European Framework of Reference for Languages Framework Educational Programme for Basic Education francophone countries
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dvfka/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petra Suquet, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in French Language
Theses on a related topic
-
Common European Framework of Reference and Language Testing
Darina JELÍNKOVÁ -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Náměty pro vokální činnosti v hudební výchově pro 1. ročník základní školy
Anna Přikrylová -
Pilotní program Nevidím. Zážitkový program pro žáky II. stupně základních škol.
Hana Chmelková -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová -
Mýtus o Persefoně a jeho sociální aspekty: výukový program pro žáky základních škol s prvky dramatické výchovy
Zuzana Matonohová -
Program pro vybrané obtížné učivo českého jazyka na 1. stupni základní školy
Gabriela Bošová