Sandra VÁCOVÁ

Bachelor's thesis

Role genderových představ v každodenním fungování výchovných ústavů a v přístupu ke svěřencům/kyním

The role of gender in the daily functioning of the juvies and the attitudes to their clients
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá promítnutím a utvářením genderu a genderových rolí do výchovy dětí ve výchovných ústavech. Analyzuje tyto ústavy jako formu totální instituce, jejímž cílem je resocializace jedinců v souladu s dominantními společenskými hodnotami a normami. Práce vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na případný vliv této instituce a jejích zaměstnanců na utváření genderu a genderových …more
Abstract:
This work deals with projection and formation of gender and gender roles in the education of children in juvies. It analyzes juvies as a form of total institution whose aim is resocialization of individuals in accordance with the dominant social values and norms. Work is based on qualitative research focused on the potential impact of this institution and its employee, the formation of gender and gender …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jaroslava Hasmanová Marhánková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VÁCOVÁ, Sandra. Role genderových představ v každodenním fungování výchovných ústavů a v přístupu ke svěřencům/kyním. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Sociology / Sociology