Nikola Čukanová

Bachelor's thesis

Role začínající učitelky v mateřské škole

The role of beginning teacher in kindergarten
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o adaptaci a začleňování nově nastupující učitelky do podmínek mateřské školy. Práce je pojata z pohledu začínající učitelky, která vedla terénní výzkum za použití metody autoetnografie, rozhovorů a zúčastněného pozorování. Jedná se o autoetnotrafický popis prvních šesti měsíců v novém prostředí a v nové roli, tedy vedle vlastního procesu adaptace zahrnuje také přiblížení …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the adaptation and integration of a new teacher into the conditions of kindergarten. The work is conceived from the point of view of a beginning teacher who conducted the field research by using the method of autoetnography, interviews and participatory observation. It is an autoetnotraphatic description of the first six months in a new environment and in a new role, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lada Viková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Čukanová, Nikola. Role začínající učitelky v mateřské škole. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická