Hodnocení učebních úloh ve druhém a třetím vydání zeměpisné učebnice FRAUS 8 – Bc. Jan Otáhal
Bc. Jan Otáhal
Master's thesis
Hodnocení učebních úloh ve druhém a třetím vydání zeměpisné učebnice FRAUS 8
Assessment of Learning Tasks in the Second and Third Editions of the FRAUS 8 Geography Textbook
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit a porovnat učební úlohy ve druhém a třetím vydání učebnice FRAUS 8, konkrétně v kapitole Česko - přírodní poměry a kapitole Česko. Učební úlohy jsou hodnoceny zaprvé z hlediska kognitivní náročnosti podle taxonomie učebních úloh D. Tollingerové a zadruhé podle propojenosti s ostatními komponenty učebnice či atlasem. Práce je rozdělena do tří částí. První část je věnována …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to assess and compare learning tasks from the second and third editions of the FRAUS 8 textbook, specifically from the chapter Czech Republic - Natural Conditions and the chapter Czech Republic. The assessment of these tasks is based first on their cognitive difficulty according to D. Tollingerová’s learning task taxonomy, and second by their interconnectedness with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qgbmi/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
- Reader: Mgr. Tereza Češková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Geography
Theses on a related topic
-
Analýza učebních úloh ve výuce anglického jazyka ve 4. ročníku ZŠ dle Bloomovy taxonomie
Hana Matušková -
Aplikace Bloomovy taxonomie ve tvorbě geografických učebních úloh na 1. stupni ZŠ
Žaneta HEJNOVÁ -
Taxonomie učebních úloh v hodinách českého jazyka pro 4. ročník ZŠ
Jana Vychodilová -
Aplikace taxonomie Blooma ve výuce Grafického designu
Linda TRNKOVÁ -
Evaluace očekávaných výstupů 3.etapy vzdělávacího oboru přírodopis s využitím Bloomovy taxonomie
Zdeňka PETROVÁ -
Tvorba a ověření souboru učebních úloh z bioorganické chemie
Veronika Špidlenová -
NATO and Cyber: Content Analysis of Alliance’s Strategic Concepts and Summit Declarations
Michaela Prucková -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová