Hackerspace jako alternativní platforma informačního vzdělávání – Bc. Daniel Kobielusz
Bc. Daniel Kobielusz
Bachelor's thesis
Hackerspace jako alternativní platforma informačního vzdělávání
Hackerspace as an Alternative Platform of Information Education
Abstract:
Bakalářská diplomová práce se bude věnovat fenoménu hackerspace jako alternativní platformě vzdělávání v oblasti informační (mediální) gramotnosti. Diplomant se zaměří na hackerspaces v Brně, Praze a Ostravě. V úvodní kapitole představí fenomém hackerspace, jeho historii, definici, klíčové pojmy. Následně popíše tři uvedené hackerspaces z hlediska jejich institucionálního zázemí, organizační struktury …moreAbstract:
The bachelor thesis will be about hackerspace phenomenon as an alternative platform of education in information (media) literacy. Graduate will focus on hackerpaces in Brno, Prague and Ostrava. He will introduce phenomenon hackerspace, its history, definition and key concepts in the first chapter. Then he will describe three stated hackerspaces from the view of its institucional background, organizational …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ua3kp/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Adam Franc
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie
Marija Šupicová -
Informační gramotnost studentů středních knihovnických škol se zaměřením na tvorbu a sdílení informací
Jana Uchočová -
Informační gramotnost se zaměřením na hodnocení informací žáky 8. a 9. ročníků základních škol
Natálie Fábry -
Informační gramotnost studentů uměleckých vysokých škol v České republice: případová studie Janáčkovy akademie múzických umění
Iva Kašpárková