Bc. Petra Lesáková

Master's thesis

Skupinová identita a spotřební kultura

Belonging to a group. Group identity and consumer culture
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na posouzení pocitu sounáležitosti starších hráček fotbalu ke značce sportovního klubu Sparta. Práce se snaží odhalit, jaký vliv má členství v tomto klubu na život dívek, jaké jsou jejich zkušenosti s přijetím z vnějšího prostředí a jak si vedou v prostředí vrstevníků mimo klubové prostředí. Sekundárním cílem je zjistit, jak jsou dívky ovlivnitelné sportovním marketingem a jak …more
Abstract:
This work aims to assess the sense of belonging among older female football players to the Sparta sports club brand. The objective is to investigate the impact of club membership on the girls' lives, their experiences with external acceptance, and their performance in peer environments outside the club. A secondary goal is to determine the girls' susceptibility to sports marketing and how the club …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní