Anežka Faltová
Master's thesis
Specifika marketingu streamovacích služeb
The Marketing Specifics of Streaming Services
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikování marketingových specifik kategorie video streamovacích služeb placených odběrateli (tzv. SVOD služeb) v České republice. Práce se snaží o zmapování této kategorie především z pohledu marketingového makroprostředí, mikroprostředí a marketingového mixu. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky marketingových specifik kategorie. V praktické části jsou k zodpovězení …moreAbstract:
The goal of the thesis is to identify the marketing specifics of the category of video streaming services paid by subscribers (so-called SVOD services) in the Czech Republic. The paper aims to map this category mainly from the point of view of the marketing macro-environment, micro-environment, and marketing mix. The theoretical part summarizes the current knowledge of the marketing specifics of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90088
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Štěpán Svoboda
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90088
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Video-on-demand v ekonomike predplatného, porovnanie so zahraničnými štúdiami
Adam Daniš -
Decentralized Application for Video Streaming and Original Content Production Service
Jan Gorol -
Objektivní porovnání kvality videa streamovacích služeb
Daniel Vnouček -
Specifika internetového marketingu pro kulturní instituce se zaměřením na obsahový marketing
Hana Blahová -
Sociální marketing – obsah, specifika a účinnost – rozbor konkrétních případů
Daniel Bufka -
Specifika integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech: Fashion Marketing
Klára Haunerová -
Specifika integrované marketingové komunikace ve vybraném oboru (marketing služeb)
Klára Paterová -
Marketing vědy a jeho specifika
Tomáš Kolařík