Bc. Pavlína Nečasová

Master's thesis

Analýza přístupů pedagogů k podpůrným opatřením u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole

Analysis of teachers' approaches to support measures for pupils with mild mental disabilities in primary school
Abstract:
Lehké mentální postižení patří k nejčastějším, z celkového počtu mentálních postižení je to okolo 80 %. Deficity žáků s lehkým mentálním postižením oproti žákům intaktním spočívají například ve zkrácené době koncentrace, stereotypním myšlení, narušené paměti, nízké sebekontrole, nesamostatnosti a nedostatečném smyslovém vnímání. K tomu, aby naplnili své vzdělávací potřeby, potřebují podpůrná opatření …more
Abstract:
Mild mental disabilities are among the most common, of the total number of mental disabilities it is about 80%. Deficits of pupils with mild mental disabilities compared to intact pupils are, for example, shortened concentration times, stereotypical thinking, impaired memory, low self-control, independence, and insufficient sensory perception. They need support measures to meet their educational needs …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2021
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta