Einsatz von ausgewählten lernaktivierenden Methoden anhand zweier Lehrbuchlektionen des Lehrbuchs "Vielfach Deutsch" in der Unterstufe eines bilingualen Gymnasiums – Bc. Eva Forgáčová
Bc. Eva Forgáčová
Master's thesis
Einsatz von ausgewählten lernaktivierenden Methoden anhand zweier Lehrbuchlektionen des Lehrbuchs "Vielfach Deutsch" in der Unterstufe eines bilingualen Gymnasiums
Application of selected activating learning methods in the lower grade of a bilingual secondary school on the basis of two lessons from the schoolbook "Vielfach Deutsch"
Abstract:
The topic of this diploma thesis is learning-activating methods in DaF (German as a foreign language) and DaZ (German as a second language) lessons. The research methods were conducted at a bilingual grammar school in Vienna and consist of a participatory observation, research lessons and two questionnaires, one before the first and one after the last research lesson. With the help of the participatory …moreAbstract:
Tématem této diplomové práce jsou učební aktivizační metody ve výuce německého jazyka, DaF (němčiny jako cizího jazyka) a DaZ (němčiny jako druhého jazyka). Výzkum byl proveden na biliguálním gymnáziu ve Vídni a sestává z participativního pozorování, výzkumného vyučování a dvou dotazníků, před i po aplikaci výzkumné výuky. Pomocí participativního pozorování a prvního dotazníku mělo být nejprve zjišťováno …moreKeywords
aktivizační učební metody výuka německého jazyka DaZ (němčina jako druhý jazyk) DaF (němčina jako cizí jazyk) organizační formy výuky bilingualismus žáci participativní pozorování dotazník learning-activating methods German language teaching German as a second language German as a foreign language bilingualism classroom formats pupils participatory observation questionnaire
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ahvnh/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 2. 2021
- Supervisor: BA Johannes Benjamin Köck, MA
- Reader: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FORGÁČOVÁ, Eva. \textit{Einsatz von ausgewählten lernaktivierenden Methoden anhand zweier Lehrbuchlektionen des Lehrbuchs ''Vielfach Deutsch'' in der Unterstufe eines bilingualen Gymnasiums}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/gbm2f7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Pop- und Rockmusik im DaF-Unterricht. Zu ihrem Lernpotential und den Einsatzmöglichkeiten im Kontext tschechischer weiterführender Schulen
Alena Hubíková -
Motivation und Assoziation der Schüler zum DaF-Unterricht an tschechischen Grundschulen
Renata Nedomová -
Die Reflexion der Wortbildung in DaF-Lehrwerken
Novosadová Novosadová -
Die Förderung der Fertigkeit Sprechen im DaF-Unterricht
Kateřina Edrová -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Hra jako základní činnost v rané výuce cizího jazyka - na příkladu učebního souboru pro němčinu jako cizí jazyk "Ene mene"
Miroslava PETŘÍKOVÁ