Bc. Adam Rapák
Bachelor's thesis
Public relations vybrané neziskové organizace
Public Relations of selected non-profit organization
Abstract:
Public Relations jsou klíčovým nástrojem společenských, politických i hospodářských elit. Prostřednictvím PR ovlivňují ziskové i neziskové organizace veřejné mínění a tím i smýšlení, rozhodování a jednání veřejnosti. Veřejné mínění je zásadní proměnná veličina, které může rozhodovat o úspěchu či neúspěchu všech subjektů, na které působí. Média jsou jakýmsi zprostředkovatelem informací, který však sehrává …moreAbstract:
Public Relations are a key tool for social, political and economic elites. Through PR, for-profit and non-profit organizations influence public opinion and thus the thinking, decision-making and actions of the public. Public opinion is a fundamental variable that can determine the success or failure of all the entities on which it acts. The media are a kind of mediator of information, but it plays …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ukba4/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Marie Koubová
- Reader: Ing. Pavel Klička, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Analysis of the marketing activities of the INEX-SDA non-profit organization
Michaela Zusková -
Public relations vybrané neziskové organizace
Veronika Hašková -
Zefektivnění public relations neziskové organizace
Vendula Jurečková -
Využívání public relations v marketingové komunikaci organizace Microdis Electronics s.r.o.
Karolína Matějková -
Získávání finančních prostředků pomocí Public Relations u neziskových organizací
Lan Huong Vu -
Role public relations v komunikačním mixu organizací
Šárka Kosková -
Public relations a fundraising jako nástroje snižování finančních rizik neziskové organizace
Hana Kovářová Müllerová -
Public relations ve vybrané organizaci
Martina Janů