Dopady energetické krize na chování českých spotřebitelů – Bc. Antonín Bohata
Bc. Antonín Bohata
Master's thesis
Dopady energetické krize na chování českých spotřebitelů
Impacts of the Energy Crisis on the Behavior of Czech Consumers
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou evropské energetické krize. Práce má především zjistit, jaké dopady energetická krize měla na české spotřebitele a popřípadě jaké dopady mít může i v budoucnu, pokud by došlo k dalšímu nárůstu cen energií. Součástí této práce jsou i dva predikční modely, které mají předpovědět, jaká bude cena elektřina a plynu na území České republiky v roce 2023. Ke konkrétnímu …moreAbstract:
This thesis deals with the issue of European energy crisis. The main aim of the thesis is to find out what impact the energy crisis had on Czech consumers and what impact it may have in the future if there is any further increase in energy prices. This thesis also includes two forecasting models to predict what the price of electricity and gas will be in the Czech Republic in 2023. To specifically …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
- Reader: Petr Kunc, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOHATA, Antonín. \textit{Dopady energetické krize na chování českých spotřebitelů}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2023. Available from: https://theses.cz/id/gd5uk3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
Moderní marketing a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
David Cvrkal -
Moderní marketing a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Tomáš Vlastník -
Moderní marketing a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Jakub Vomlel -
The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.
Zuzana Štěpánková -
Vliv influencer marketingu na nákupní rozhodování spotřebitele
Lucie Hamrlová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights