Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks – Monika ŠTUSKOVÁ
Monika ŠTUSKOVÁ
Diplomová práce
Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks
Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou diskurzu českých a turistických průvodců. Cílem této práce je zkoumat a objasnit převládající komunikační strategie a porovnat jejich užití napříc českými a anglickými turistickými průvodci. Korpus se skládá z vybraných textů publikovaných jak v tištěné, tak v elektronické podobě. Mezi metody, ze kterých analýza vychází, patří Hallidayův koncept metafunkcí …víceAbstract:
This master thesis is engaged in comparative discourse analysis of Czech and English tourist guidebooks. The aim of the thesis is to research prevailing communication stategies and compare their use throughout Czech and English tourist guidebooks. The corpus is comprised of chosen printed and electronic texts. The analysis is based on Halliday's concept of metafunction and Van Dijk's and Norman Fariclough …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠTUSKOVÁ, Monika. Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Překladatelství a tlumočnictví / Angličtina pro překladatelskou praxi
Práce na příbuzné téma
-
Komunikační strategie turistické destinace Kroměřížsko
Alena Horáková -
Komunikační strategie vybrané destinace
Petra Stumpfová -
Komunikační strategie turistického produktu ve venkovské turistice
Zdenka Nosková -
Komunikační strategie Asociace turistických informačních center ČR (A.T.I.C. ČR)
Regina Kyselová -
Návrh komunikační strategie pro Regionální produkt Opavské Slezsko
Eva Týlová -
Návrh marketingové strategie turistické oblasti Toulava
Lucie Kloboučníková -
The language of conspiracy: linguistic differences between conspiracy and mainstream informational websites.
Martin MIKULÁŠ -
Interpersonální dimenze v novinové zprávě
Ondřej MOLNÁR