Building pluricultural repertoire in upper-secondary EFL classroom – Bc. Kateřina Pisková
Bc. Kateřina Pisková
Bachelor's thesis
Building pluricultural repertoire in upper-secondary EFL classroom
Building pluricultural repertoire in upper-secondary EFL classroom
Abstract:
Práce se zabývá problematikou výuky reálií, rozvoje interkulturní kompetence (IK) a budování širokého kulturního (plurikulturního) repertoáru ve výuce anglického jazyka na českých středních školách. Má-li člověk v dnešním, stále propojenějším, světě uspět sociálně, profesně i osobně, musí se umět pohybovat v prostředí, kde se setkává s lidmi z nejrůznějších prostředí. Plurikulturní repertoár je nutný …moreAbstract:
The thesis deals with the topic of teaching culture, developing intercultural competence (IC) and building a pluricultural repertoire in English classes in Czech upper-secondary schools. In today’s increasingly interconnected world, the ability to navigate and manage multiple intercultural encounters is essential for individuals to thrive in diverse social, professional, and personal contexts. Building …moreKeywords
English as a Foreign Language (EFL) English as an International Language (EIL) EFL teaching upper-secondary intercultural competence pluricultural repertoire developing higher-level thinking skills classroom practice angličtina jako cizí jazyk (EFL) angličtina jako mezinárodní jazyk (EIL) výuka angličtiny střední školství interkulturní kompetence plurikulturní repertoár rozvoj myšlení vyššího řádu výukové metody
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rls62/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Controlled Practice in the Czech Upper Secondary Classroom
Eva Fousová -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Význam zahraničních výjezdů žáků základních škol pro rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Německý jazyk jako další cizí jazyk.
Štěpánka Fráňová -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová