Martin Pošta

Bachelor's thesis

Videoherní animace

Videogame animation

Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá animací videoher. Práce je členěná do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá historií videoherní animace. Druhá kapitola se zaměřuje na rozdíly mezi filmovou a videoherní animací. Ve třetí kapitole práce předkládá výčet nejdůležitějších rozdílů z dvanácti principů animace a jejich použití ve videoherní animaci. Poslední čtvrtá kapitola se zaměřuje na možnosti budoucího …more
Abstract:
This bachelor thesis is about videogame animation. The work is divided into four chapters. The first chapter describes the history of videogame animation. The second chapter is focused on differences between movie and videogame animation. The third chapter points how twelve animation principles are used differently in videogames and the last fourth chapter is trying to explain the future of animation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2017
  • Supervisor: Libor PIXA
  • Reader: Ondřej JAVORA

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 10. 11. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna