Mgr. et Bc. Lenka MINAŘÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Metoda EEG-Biofeedback jako možná pomoc pro děti s ADHD v předškolním věku.

EEG-Biofeedback such as helpful method for preschool aged children suffering from ADHD syndrom.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem využití terapeutické metody EEG biofeedback jako jedné z možných pomocí dětem předškolního věku s diagnostikou ADHD. Je zde vymezen pojem ADHD / attention deficit hyperaktivity disorder {--} porucha pozornosti s hyperaktivitou/ a s ním související otázky v oblasti projevů dítěte. Zároveň se část práce zabývá možnostmi zmírnění těchto nežádoucích projevů u dětí …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the use of therapeutic methods of EEG-biofeedback, as a possible means of pre-school age children with ADHD diagnosis. Is there a definition of ADHD / attention deficit hyperactivity disorder - Attention Deficit Hyperactivity Disorders / and related issues in the field expressions of the child. It is part of the work deals with the possibilities of reducing these undesirable …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2009
  • Supervisor: doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MINAŘÍKOVÁ, Lenka. Metoda EEG-Biofeedback jako možná pomoc pro děti s ADHD v předškolním věku.. Ústí nad Labem, 2009. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 21. 04. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta