Bc. Karolína SVOREŇOVÁ

Master's thesis

Analýza vybraných aspektů podporujících společné vzdělávání v základních školách Moravskoslezského kraje

Analysis of selected aspects supporting inclusive education at primary schools of Moravian-Silesian Region
Abstract:
V současné době se do popředí zájmů dostává společné vzdělávání, tedy vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s žáky intaktními. S tímto faktem se pojí nutnost připravenosti škol, které se na vzdělávání žáků podílí. Má diplomová práce je zaměřena na společné vzdělávání žáků v rámci základních škol hlavního proudu. V první kapitole se zaměřuji na inkluzivní vzdělávání, vymezení pojmů integrace …more
Abstract:
Currently, it is the education of pupils with special educational needs with intact pupils, i.e. common education, which is at the forefront. This fact is connected with the necessity of preparedness of the schools participating in pupils schooling. My diploma thesis is focused on the collective education of pupils in mainstream primary schools. In the first chapter I deal with inclusive education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SVOREŇOVÁ, Karolína. Analýza vybraných aspektů podporujících společné vzdělávání v základních školách Moravskoslezského kraje. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta