Proměna role umělce ve společnosti v průběhu pěti set let – Mgr. Markéta Petrášová
Mgr. Markéta Petrášová
Bachelor's thesis
Proměna role umělce ve společnosti v průběhu pěti set let
Transformation of the role of the artist in society over five hundred years
Abstract:
Bakalářská diplomová práce pojednává o roli umělce ve společnosti a její proměně za posledních pět set let. Úkolem popisné části práce je představit roli umělce ve společnosti v průběhu dějin. Analytická část práce se věnuje analýze shod a rozdílů v roli umělce v období italské renesance a ve 20. století. Zjištění budou vycházet z textů Giorgia Vasariho a Paula Johnsona. Cílem práce je zodpovědět otázku …moreAbstract:
The bachelor thesis discusses the social role of artists and its changes over the last five thousand years. The descriptive part portrays the role of an artist in society during the history. The analytical part focuses on the analysis of similarities and differences regarding the roles of the Italian Renaissance artists and the 20th century's artists. The findings are based on texts by Giorgio Vasari …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nmzkz/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lenka Lee, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics
Theses on a related topic
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Kulturní a společenské role vína
Eliška Steinerová -
Společenská role knoflíku a Jindřich Waldes
Kateřina Hrušková -
Rodina ako formotvorné prostredie. Umelec v roli rodiča.
Patrícia GRUNDZOVÁ -
Mgr. Jozef Rigo - Nepočujúci umelec a pedagóg
Tomáš Máňa -
Umělec Petr Nikl. Rozprava se čtenářem, divákem, posluchačem.
Eliška Bílková -
Hubay Jenő – pedagog, skladatel a umělec
Zuzana Balkóová -
Umělec jako respondent na internetové síti a jeho sebeprezentace online
Jindřiška Malafová