Bc. Vanda Raková

Master's thesis

Jednotný vizuální styl jako komunikační prostředek společnosti

Integrated Corporate Style as a Communication Instrument of the Company
Abstract:
Teoretická část práce je soustředěna na význam vizuální komunikace v dnešní komerčními informacemi přesycené době. Následně se zabývám tématikou jednotného vizuálního stylu, kde se detailně věnuji historii, významu, působení, obsahu a zákonitostem jeho tvorby. Cílem této práce je zjistit a vyhodnotit, zda a jak na zákazníky působí jednotný vizuální styl společností. Praktická část je rozdělena do dvou …more
Abstract:
The theoretical part of thesis is focused on the meaning of the visual communication in today‘s age oversaturated by the commercial information. In the next of this part I deal with theme of corporate design where I pay attention in detail to history, meaning, influence, content and patterns of its creating. The target of this thesis is to find out and analyse if the corporate design appeals and how …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication