Reflexe v hodinách přírodovědy v závěru vyučovací hodiny – Mgr. Joanna Guńková
Mgr. Joanna Guńková
Master's thesis
Reflexe v hodinách přírodovědy v závěru vyučovací hodiny
Reflection in the science subject at the end of the lesson
Abstract:
Ve své práci se budu zabývat závěrečným hodnocením ve vyučovací hodině, tj. reflexí. Budu se zabývat jejími přínosy jak pro žáky, tak pro učitele. Zaměřím se na to, jaké techniky a nástroje mohou učitelé využít v hodinách přírodovědy. Cílem diplomové práce je provést deskripci přístupu učitelů k reflexi. Zjistit, jaké reflektivní techniky a nástroje vybraní učitelé využívají v 5. ročníku základní školy …moreAbstract:
In my work, I will focus on the final evaluation in a teaching lesson, i.e. re-flection. I will explore its benefits for both students and teachers. Specifically, I will examine the techniques and tools that teachers can use in natural science classes. The goal of the thesis is to describe the approach of teachers to reflection. I will determine which reflective techniques and tools selected teachers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f6429/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Využití třífázového modelu učení ve výuce slohu
Hana Bouzková -
Level of pronunciation of primary school teachers and the potential influence on their pupils
Matěj Fouma -
The Role of English in Parents' Choice of Primary School
Pavlína Zedníková -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková