Domácí násilí jako etopedický problém – Mgr. Dagmar Úlehlová
Mgr. Dagmar Úlehlová
Rigorózní práce
Domácí násilí jako etopedický problém
Domestic Violence as a Problem of Emotional and Behavioral Difficulties
Anotace:
Rigorózní práce je vedena snahou porozumět vztahu mezi výskytem domácího násilí v rodině dítěte a jeho důsledky na rozvoj osobnosti dítěte. Současně snahou nastínit speciálně edukační přístup k těmto dětem, které můžeme řadit mezi děti sociálně znevýhodněné a se specifickými vzdělávacími potřebami. Smyslem práce je poukázat na nezbytnost cílené etopedické intervence u dětí ohrožených domácím násilím …víceAbstract:
This work aims to understand relations between occurrence of domestic violence in the family of the child and its impacts on the development of the child’s personality. At the same time it is an attempt to outline special educational approaches to children, who fall within the group of socially disadvantaged ones, with specific educational needs. The purpose of the work is to point at the necessity …víceKlíčová slova
Domestic Violence Child abuse and neglect Dysfunctional family At-risk Youth Crisis Crisis Intervention Teaching Intervention Challenging Pupil Pupil with Special Educational Needs Emotional and Behavioral Disorders Educational Intervention Counseling domácí násilí týrané a zneužívané dítě dysfunkční rodina dítě v riziku krize krizová intervence pedagogická intervence problémový žák žák se speciálními vzdělávacími potřebami poruchy emocí a chování speciálně pedagogická edukace poradenství etopedie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 11. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mg8bd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 12. 2009
- Oponent: prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D., doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaRigorózní řízení / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA