Karolína Koubková
Master's thesis
CSR a její využití ve firmách v ČR
CSR and its utilization in Czech firms
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problémem společenské odpovědnosti firem neboli konceptem CSR, a to především v environmentální oblasti. Jedním z hlavních cílů je vyhodnotit přístup firem k CSR a zjistit odpověď na klíčovou otázku této práce - proč se firmy uvedeným konceptem zabývají a jaké jsou dopady uplatňování konceptu CSR na jejich činnost. Teoretická část popisuje, co vlastně společenská odpovědnost …moreAbstract:
The topic of this diploma thesis is Corporate Social Responsibility (CSR), with prominent attention paid to the environmental aspect. One of the main targets of this thesis is to analyze the attitude of companies to the CSR and to answer the key question -- why do firms deal with CSR and how can it influence their business. The theoretical part of the thesis describes the meaning of the CSR concept …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/19819
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2010
- Supervisor: Alena Hadrabová
- Reader: Květa Remtová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/19819
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Hospodářská politika a správa / Ekonomika a správa životního prostředí
Theses on a related topic
-
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Vnímání Corporate Social Responsibility kulturních projektů návštěvníky
Martina Vachalová -
Finanční analýza veřejně obchodovatelných bankovních společností Komerční banka, a.s a MONETA Money Bank, a. s.
Roland Turek -
Hodnocení produktových portfolií bank – srovnávací analýzy produktů vybraných bank z hlediska klienta a banky
Eliška Černá