"Weder Fisch noch Fleisch". Weit verbreitete Idiome im DaF-Unterrricht – Mgr. Eliška Míčková
Mgr. Eliška Míčková
Diplomová práce
"Weder Fisch noch Fleisch". Weit verbreitete Idiome im DaF-Unterrricht
"Neither fish nor fowl". Wide spread idioms in German as foreign language
Abstract:
The Master thesis deals with the topic of widespread, or more precisely well-known and often used idioms that could be taught in German as foreign language. The aim of this thesis is to focus on the so called „phraseologischer Vierschritt“ and to create a typology of suitable exercises with the well-known idioms, such as neither fish nor fowl; to throw in the towl; as fit as a fiddle, etc. The target …víceAbstract:
Magisterská práce se zabývá tématem rozšířených, resp. obecně známých a často používaných idiomů, které by mohly být aplikovány do výuky cizího – německého – jazyka. Cílem předkládané práce je zaměřit se na tzv. „phraseologischer Vierschritt“ a vytvořit typologii vhodných cvičení s těmito obecně známými idiomy, mezi takové idiomy patří např. ani ryba, ani rak; hodit flintu do žita; zdravý jako rybička …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/urw8u/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2020
- Vedoucí: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Oponent: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Phraseologismen mit Farben und Zahlen im DaF-Unterricht
Marcela Holubová -
Phraseologische Übungen mit Orientierung auf Sprichwörter im Deutschunterricht
Kateřina Schmolzová -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Hra jako základní činnost v rané výuce cizího jazyka - na příkladu učebního souboru pro němčinu jako cizí jazyk "Ene mene"
Miroslava PETŘÍKOVÁ -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Výtvarné umění v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Estetické učení a jeho užití ve výuce cizích jazyků.
Hana LISNEROVÁ