Proměny ve specifických oblastech slovní zásoby – Bc. Kristýna Vlčková
Bc. Kristýna Vlčková
Diplomová práce
Proměny ve specifických oblastech slovní zásoby
Changes in specific vocabulary areas
Anotace:
Tato magisterská práce se zabývá specifickými výrazy vzniklými v souvislosti s nacistickým útlakem v letech 1939–1945 a tím, jak jim dnešní mladá generace rozumí. Výrazy jsme zjistili z prací, které se jazykem této doby zabývají. Při vlastním výzkumu jsme vybrali padesát slov, která se užívala v koncentračních táborech a čtyřicet slov odboje domácího i zahraničního. Nejprve jsme zjistili, co z těchto …víceAbstract:
This Master’s thesis deals with specific expressions that were created in connection with Nazi oppression between the years 1939-1945, and with the way today’s young generation understands them. We got the expressions from works that deal with the language of that time. In our own research we chose fifty words that had been used in concentration camps and forty words of the resistance movement – domestic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 6. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/taqy6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2021
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Krčmová, CSc.
- Oponent: PhDr. Pavla Valčáková, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná jazykověda / Obecná jazykověda
Práce na příbuzné téma
-
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Questioning the Gender Identity: The Awareness of Non-binary Language Amongst the Young Czech Generation
Lucie KOTYZOVÁ -
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Anna Šťastná -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová