Bc. Roman Novotný

Master's thesis

Chytré produkty v ČR a jejich bariéry akceptace spotřebiteli

Smart products in the Czech Republic and the acceptance barriers in consumers
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zkoumání bariér a motivací spotřebitelů k nákupu chytrých produktů. Teoretická část je zaměřena na chytrou domácnost, chytré produkty a taktéž nákupní chování jakož i bariéry a motivace. V praktické části jsou popsány metody za pomoci, nichž jsou analyzována data. Na základě těchto analýz jsou určeny hlavní motivační a demotivační faktory. Samostatná část je věnována …more
Abstract:
The subject of this diploma thesis is investigation of barriers, but additionally motivations of customers to buy smart products. The theoretical part has focused on the smart home, smart products, and consumer behaviour, including barriers and motivations. The practical part describes the methods by which the data have analysed. Based on these analyses, the main barriers and motivations have identified …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2020
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eva Švandová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta