Chytré produkty v ČR a jejich bariéry akceptace spotřebiteli – Bc. Roman Novotný
Bc. Roman Novotný
Master's thesis
Chytré produkty v ČR a jejich bariéry akceptace spotřebiteli
Smart products in the Czech Republic and the acceptance barriers in consumers
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zkoumání bariér a motivací spotřebitelů k nákupu chytrých produktů. Teoretická část je zaměřena na chytrou domácnost, chytré produkty a taktéž nákupní chování jakož i bariéry a motivace. V praktické části jsou popsány metody za pomoci, nichž jsou analyzována data. Na základě těchto analýz jsou určeny hlavní motivační a demotivační faktory. Samostatná část je věnována …moreAbstract:
The subject of this diploma thesis is investigation of barriers, but additionally motivations of customers to buy smart products. The theoretical part has focused on the smart home, smart products, and consumer behaviour, including barriers and motivations. The practical part describes the methods by which the data have analysed. Based on these analyses, the main barriers and motivations have identified …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d8yjq/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: Ing. Eva Švandová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Analysis of Consumer Behaviour of Generation Y on the Smartphone Market
Veronika Breuerová -
Nákupní chování a faktory ovlivňující spotřební rozhodování v rámci českých domácností v období ekonomické krize
Andrea Ropková -
Rodina jako faktor rozhodování nákupního chování
Martin Vršecký -
Nákupní chování domácností v oblasti rychloobrátkového zboží
David Frýdl -
Vliv spotřebitelských zvyklostí na nákupní chování
Zuzana Pecháčková Rebcová -
Vliv privátních značek na nákupní chování spotřebitele generace Z
Tereza Bagarová -
Nákupní chování při výběru dovolené
Veronika KADLECOVÁ -
Statistická analýza změn ve spotřebitelském a nákupním chování
Petr Jiránek