Michal Mácha

Bachelor's thesis

Analýza vnímání privátních značek na českém trhu

Abstract:
Bakalářská práce pomocí dotazníkového šetření analyzuje vnímání privátních značek na českém trhu a u autorem zvoleného obchodního řetězce Lidl. Poodkrývá nejvíce reflektované privátní značky a důvody jejich nákupu či nezájmu o ně. Analyzuje názory respondentů z hlediska tří různých kritérií, ceny, kvality a vzhledu obalů privátních značek. Zaměřuje se také pomocí vlastní výzkumné metody na výskyt privátních …more
Abstract:
The bachelor’s thesis uses a questionnaire survey to analyze the perception of private labels and a retail chain Lidl, selected by the author, on the Czech market. It reveals the most reflected private labels and the reasons for their purchase or a lack of interest in them. The respondents’ opinions are analysed in terms of three different criteria: price, quality and package designs of private labels …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 8. 2021
  • Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova
  • Reader: Ing. Lucie Zlatušková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích