Václav Machek

Bachelor's thesis

Problematika negativní reklamy

Issue of negative advertising in political campaigns
Abstract:
První kapitola této práce obsahuje souhrn informací, definic, metod, postupů, účinků, legislativních charakteristik a možností využití negativní reklamy v politických volebních kampaních, včetně popisu jejího historického vývoje v České republice a Spojených státech amerických. Druhá kapitola obsahuje hypotézy pro dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení a analýzu negativních prvků …more
Abstract:
The first chapter of this thesis contains a summary of information, definition, methods, procedures, effects, legislative features and the possibilities of using negative advertising in political election campaigns, including a description of its historical development in the Czech Republic and the United States of America. The second chapter contains a hypothesis for a survey of public opinion, including …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2011
  • Supervisor: Ondřej Pešek
  • Reader: Bohumír Štědroň

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/25677