Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology – Bc. Lenka Gazurová
Bc. Lenka Gazurová
Bachelor's thesis
Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology
Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology
Abstract:
Tato bakalářská práce představuje CLIL (Obsahově a jazykově integrované vyučování) jako moderní postoj k výuce na základní škole zaměřující se na mezipředmětové propojení tělesné výchovy a anglického jazyka. Teoretická část popisuje hlavní principy a kritéria metody CLIL společně s jejími výhodami i nedostatky. V jedné kapitole teoretické části je také kladen důraz na kinestetické učení se pohybem …moreAbstract:
This bachelor thesis presents CLIL (Content and Language Integrated Learning) as a modern approach suitable for teaching at primary schools with a focus on interdisciplinary relations between PE and English. The theoretical part of this thesis describes the main principles and criteria of CLIL together with its benefits and deficiencies. In one chapter of the theoretical part, the emphasis is also …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/rkdca/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 8. 2020
- Supervisor: Mgr. Radek Glabazňa, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marie Machničová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GAZUROVÁ, Lenka. \textit{Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2020. Available from: https://theses.cz/id/h9xtn9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
Obsahově a jazykově integrovaná výuka biologie a anglického jazyka - téma sinice
Kateřina Hótová -
Srovnávací obsahová a jazyková analýza ruských a českých smluv o dílo
Jan Brichta -
Počátky pražského evangelického sboru a. v. očima jeho členů. Edice a analýza korespondence členů pražského evangelického sboru a. v. s Michalem Institorisem Mošovským
Markéta Slavíková -
Integrace výtvarné výchovy a anglického jazyka (CLIL - obsahově a jazykově integrovaná výuka)
Kateřina Strnadová -
Německé psané smlouvy a jejich zvláštnosti: Analýza obsahové výstavby a jazykových prostředků v německy psaných smlouvách z vybrané oblasti práva.
Matěj KLINKA -
Komparace motivů ženy, alkoholu a smrti v poezii a korespondenci Františka Gellnera
Sára ŠROUBKOVÁ -
Obsahově a jazykově integrované vyučování pro žáky mladšího školního věku.
Alžběta HOLANOVÁ -
Aplikace úkolového vyučování v integrovaném pojetí výuky anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Kateřina Koucká