Bc. Lenka Gazurová

Bachelor's thesis

Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology

Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology
Abstract:
Tato bakalářská práce představuje CLIL (Obsahově a jazykově integrované vyučování) jako moderní postoj k výuce na základní škole zaměřující se na mezipředmětové propojení tělesné výchovy a anglického jazyka. Teoretická část popisuje hlavní principy a kritéria metody CLIL společně s jejími výhodami i nedostatky. V jedné kapitole teoretické části je také kladen důraz na kinestetické učení se pohybem …more
Abstract:
This bachelor thesis presents CLIL (Content and Language Integrated Learning) as a modern approach suitable for teaching at primary schools with a focus on interdisciplinary relations between PE and English. The theoretical part of this thesis describes the main principles and criteria of CLIL together with its benefits and deficiencies. In one chapter of the theoretical part, the emphasis is also …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 8. 2020
  • Supervisor: Mgr. Radek Glabazňa, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marie Machničová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě