Förderung des Selbstgesteuerten Lernens durch die Methode "Lernen durch Lehren" – Mgr. Lenka Kučerová
Mgr. Lenka Kučerová
Master's thesis
Förderung des Selbstgesteuerten Lernens durch die Methode "Lernen durch Lehren"
Facilitation of autonomical learning by the method "LdL"
Abstract:
This thesis deals with modern educational conceptions. In the theoretical part, i described the educational concept of autonomical learning, and the integrating educational method „Learning by teaching“. The aim of the practical part was to find out, whether this integrating method supports the autonomical learning (autonomy in learning). After executing an practical experiment at elementary school …moreAbstract:
Tato práce pojednává o aktuálních vzdělávacích koncepcích. V teoretické části je popsán vzdělávací koncept tzv. samostatného učení, a také integrující metoda „Lernen durch Lehren“. Snahou praktické části bylo zjistit, zda tato integrující metoda dokáže podpořit samostatnost v učení. Po provedení praktického pokusu na základní škole bylo zjištěno, že tato metoda doopravdy přispívá ke skutečné motivaci …moreKeywords
samostatné učení koncept motivace motiv orientace na žáka didaktika vzdělávací strategie klíčové kvalifikace kompetence interakce metoda integrace učit se vyučovat výuka autonomical learning concept motivation motive focus on pupil didaktics educational strategies key skills competence interaction method integration lern teach teaching
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j6ty5/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUČEROVÁ, Lenka. \textit{Förderung des Selbstgesteuerten Lernens durch die Methode ''Lernen durch Lehren''}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/hasafw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Vliv hodnotové orientace na postavení žáků ve třídě na 2. stupni ZŠ
Helena Kulíšková -
Výchovné (kariérové) poradenství na základních školách se zaměřením na profesní orientaci a vliv školy na tuto orientaci
Libuše Ďurišová -
Vliv faktorů na straně učitele a organizace na využití a akceptaci zpětné vazby od žáků
Jan Kulich -
Analýza profesní orientace žáků na základní škole
Marcela BÍLKOVÁ -
Profesní orientace žáků na vybrané základní škole v Plzni
Eva DLOUHÁ