Tvorba agentových a systémově-dynamických simulátorů pro podporu výuky Mikroekonomie I – Mgr. Marek Bryša
Mgr. Marek Bryša
Bachelor's thesis
Tvorba agentových a systémově-dynamických simulátorů pro podporu výuky Mikroekonomie I
Agent-based Computational and System Dynamics Simulators for E-learning of Microeconomics Principles
Abstract:
Cílem této práce je analýza síťového marketingu z ekonomického pohledu, zejména šíření prodejní sítě a vlastností prodejců, dále odvození příjmových a nákladových funkcí provozovatele sítě. Byl zvolen konkrétní systém používaný firmou Oriflame. Metodou je vytvoření agentového modelu, běh simulací na něm a interpretace získaných dat pomocí ekonometrických a statistických nástrojů. Ukázalo se, že výdělková …moreAbstract:
The objective of this thesis is the analysis of the economic aspects of multi-level marketing, namely of the spreading process of the sale network, properties of the sellers and the derivation of revenue and cost functions of the network's operator. A specific system used by Oriflame, Czech Republic has been chosen. The method used is creation of an agent-based model, running of simulations and interpretation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m3amg/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
- Reader: Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRYŠA, Marek. \textit{Tvorba agentových a systémově-dynamických simulátorů pro podporu výuky Mikroekonomie I}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Science. 2011. Available from: https://theses.cz/id/hbal9u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Applied Mathematics / Mathematics - Economics
Theses on a related topic
-
Multilevel marketing v pojišťovnictví
Pavel Glavanakov -
Multilevel marketing ve firmě Oriflame
Martina Táborská -
Moderní metody a přístupy prostorové ekonometrie k modelování dynamiky trhů práce
Petr Kukuczka -
Metódy a nástroje priestorovej ekonometrie pre odhady dynamiky regionálnych trhov práce
Dominik Chovanec -
Analýza regionální dynamiky HDP s využitím postupů prostorové ekonometrie
Natalia Sheshneva -
Analýza míry kriminality s využitím postupů prostorové ekonometrie
Ekaterina Denisova -
Software pro výuku ekonometrie: Matlab vs. gretl
Stanislav Tvrz -
Makroekonomická analýza s využitím postupů prostorové ekonometrie
Simona Macková