Nastudování operní inscenace z pohledu dirigenta od pověření po premiéru – Jan Bubák
Jan Bubák
Diplomová práce
Nastudování operní inscenace z pohledu dirigenta od pověření po premiéru
STAGING OF AN OPERA PRODUCTION IN THE PERSPECTIVE OF A CONDUCTOR FROM THE ONSET TO THE PREMIERE
Anotace:
Cílem této magisterské práce je zmapovat a popsat pracovní úkoly a úkony dirigenta při hudební přípravě operní inscenace. Jeho práce je nahlížena především z praktického hlediska a hlavní snahou je podat zkouškový proces v ideální podobě. Jedině tak je možno dosáhnout optimálního uměleckého výsledku. Tato práce zároveň ukazuje nejčastější případy komplikací a nedostatků zkouškového procesu, které mohou …víceAbstract:
The aim of the thesis is to deal with a complex description of tasks and processes regarding the entire musical preparation period of an opera production by a conductor. All actions are described from a practical point of view giving a clear insight in the ideal and desirable form of rehearsing and time management. At the same time, common shortcomings and difficulties that disrupt the ideal state …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
dirigováníKlíčová slova
hudební interpretaceKlíčová slova
dramaturgieKlíčová slova
operní inscenace
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 9. 2013
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7880
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2013
- Vedoucí: Leoš SVÁROVSKÝ
- Oponent: František BABICKÝ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Dirigování
Práce na příbuzné téma
-
Don Giovanni - historie díla,jeho vznik a interpretace opery ve 20.století
Michal Lieberzeit -
Moderní režijní interpretace opery v polovině 20. století
Martin Otava -
Porovnání interpretací role hraběte Almavivy z opery Figarova svatba
Vít Nosek -
Role Despiny z opery Cosi fan tutte od W. A. Mozarta a specifika její interpretace
Patricia JANEČKOVÁ -
Sylva Lacinová pro sídliště Brno-Kohoutovice: vznik a realizace soch Hudba a Hudba z Kosmu
Eliška Hudáková -
My jsme hudba a hudba jsme my: Jak může zasahovat život onlife do našich identit, případová studie služby Spotify
Barbora Jurašková -
Dechová a cimbálová hudba na Břeclavsku se zaměřením na dechovou hudbu Legrúti
Michal Podrazil -
Hudba ve filmech Tima Burtona - Danny Elfman a filmová hudba
Anežka POŘÍZKOVÁ