Johana Bursíková

Bachelor's thesis

Mezikulturní marketing: kulturní porovnání (vybraného státu) a České republiky s implikací na základní marketingový mix

Intercultural Marketing: cultural comparison of Saudi Arabia and the Czech Republic, with implications for basic marketing mix
Abstract:
Tato práce má za cíl popsat a na praktickém příkladu demonstrovat, jak mohou kulturní vlivy působit na marketing na globálních trzích. V teoretické části práce jsou rozebírány jednotlivé aspekty kultury, jak jsou provázány s naším chápáním reklamní komunikace, jak se mohou promítat do marketingového mixu společnosti a působit na komunikační strategii. V praktické části práce je pak popsán marketingový …more
Abstract:
The goal of this bachelor´s thesis is to describe and demonstrate on a practical example how can cultural differences influence marketing strategy on global markets. In the theoretical part of this thesis, I am describing different types and cultural differences, how they are interconnected with our perception of marketing communication, how they can reflect on the marketing mix of a global company …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2017
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71202