Bc. Kristýna Koubová

Master's thesis

Model zákaznické segmentace e-shopu

Customer segmentation model of an e-shop
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje zákaznické segmentaci a uvádí příklad jejího využití v praxi. V první polovině práce jsou předloženy teoretické základy související s relačním marketingem, hodnotou zákazníka, cílením a positioningem. V druhé části se práce zabývá konkrétním případem modelu segmentace zákazníků e-shopu a snaží se testováním potvrdit hypotézu, že specifické cílení tohoto segmentu přináší …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on customer segmentation and gives an example of practical use. In the first half of the thesis, there are several theoretical frameworks related to relational marketing, customer value, targeting, and positioning. The second part of the thesis is dedicated to a specific case of a customer segmentation model within an e-shop to confirm a hypothesis that targeting a specific …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2020
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní