Jan Záruba

Bachelor's thesis

Marketingový plán pro zvýšení konkurenceschopnosti vybrané firmy

Marketing Plan to increase the competitiveness of the selected company
Abstract:
Bakalářská práce vyhodnocuje prostřednictvím metody PEST a Porterova modelu pěti sil makro a mikro prostředí trhu s alkoholickými nápoji, na který vstoupil e-shop 4drink.cz. Na základě výsledků provedených analýz a porovnání s hlavními konkurenty je vytvořen návrh marketingového plánu. Součástí bakalářské práce ja marketingový výzkum, který slouží k ověření správnosti navrhovaných opatření.
Abstract:
The bachelor's thesis evaluates the macro and micro environment of the alcoholic beverage market, which the e-shop 4drink.cz entered, using the PEST method and Porter's model of the five forces. Based on the results of the analysis and comparisons with the main competitors, a draft marketing plan has been created. Marketing research forms a part of the bachelor's thesis and serves to verify the success …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Helena Cetlová
  • Reader: Ing. Denis Drexler, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.

AMBIS University

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management