Využití metodiky 3A při analýze výukového programu na téma demokracie v antickém Řecku v 5. a 6. ročníku ZŠ – Bc. Tereza Šťastná
Bc. Tereza Šťastná
Master's thesis
Využití metodiky 3A při analýze výukového programu na téma demokracie v antickém Řecku v 5. a 6. ročníku ZŠ
Use of the 3A methodology in the analysis teaching program on the topic of democracy in ancient Greece in the 5th and 6th grades primary school
Abstract:
Diplomová práce Využití metodiky 3A při analýze výukového programu na téma demokracie v antickém Řecku v 5. a 6. ročníku ZŠ se zabývá aplikací výše zmíněné metodiky na vybrané výukové situace. Teoretická část práce se skládá z kapitol věnovaných kvalitě výuky, vybraným konstruktivistickým přístupům ve výuce vlastivědy a dějepisu, přechodu z prvního na druhý stupeň a zdroji vzdělávacího obsahu. Cílem …moreAbstract:
The diploma thesis The use of the 3A methodology in the analysis of the educational program on the topic of democracy in ancient Greece in the 5th and 6th grades of primary school deals with the application of the above-mentioned methodology to selected educational situations. The theoretical part of the work includes chapters devoted to the quality of teaching, selected constructivist approaches in …moreKeywords
antická demokracie metodika 3A pedagogický konstruktivismus kvalita výuky integrovaná tematická výuka dramatická výchova výukový program přechod z prvního na druhý stupeň základní školy ancient Greece 3A methodology pedagogical constructivism quality of teaching integrated thematic instruction drama education educational program transition from the first to the second grade of elementary school
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ax6jn/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠŤASTNÁ, Tereza. \textit{Využití metodiky 3A při analýze výukového programu na téma demokracie v antickém Řecku v 5. a 6. ročníku ZŠ}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/hhaeou/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in History / Lower Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
Overcoming barriers to the transition to renewable energy sources: A study on the barriers to and support mechanisms for the implementation of PV solar plants in the Netherlands
Thom Versteegen -
The Transition from Novel to Drama in Beckett's "The Trilogy"
Štěpán Pařízek -
The European alternatives to the liberal economies after the First World War: the authoritarian and conservative economic models of Spain and Portugal and the centrally planned economy of Czechoslovakia
Matteo Serra -
Změna pohledu na školní podvádění s přechodem z prvního na druhý stupeň základních škol
Barbora NEPILOVÁ -
Připravenost žáků s SPU při přechodu z prvního stupně základní školy na druhý stupeň
Petra Burešová -
Přechod integrovaného žáka se zrakovým postižením z prvního na druhý stupeň základní školy
Anna Ferdinandová -
Vliv narušené komunikační schopnosti na školní úspěšnost a postavení žáka v kolektivu třídy na prvním stupni základní školy z pohledu pedagogů
Michaela Havířová -
Přechod žáka s SPU z 1. stupně ZŠ na 2. stupeň
Jana Straková