Hudební forma a proměna jejího pojetí v západní hudbě od poloviny 20. století – MgA. Jana Bařinková, Ph.D.
MgA. Jana Bařinková, Ph.D.
Disertační práce
Hudební forma a proměna jejího pojetí v západní hudbě od poloviny 20. století
Music form and transformation of the concept in Western music since the //mid-20th century
Anotace:
Anotace Předmětem této práce je hledání a výzkum nových pojetí vytváření formy v evropské hudbě od poloviny dvacátého století. V průběhu posledních více než padesáti let se v důsledku radikálního obratu v uměleckém myšlení změnil i pohled na hudební formu, která je založena nikoli na tradiční práci s motivy a tématy coby rytmicko-melodickými strukturami, nýbrž na obecnějších principech. Cílem disertační …víceAbstract:
Summary Subject of this thesis is searching for new concepts of form-making in Europian music since 1950. In the consequence of the revolution in musical thinking during last more than fifty years the approach to musical form was also transformed. Musical form is already not based on traditional motives or themes as rhythmical-melodical structures, but on more universal principles. The ambition of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 9. 2011
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/imcm7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2011
- Vedoucí: prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D.
- Oponent: prof. Arnošt Parsch, prof. PhDr. Zuzana Martináková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/imcm7/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Kompozice a teorie kompozice
Práce na příbuzné téma
-
Interkulturní kompetence sociálních pracovníků z Člověka v Tísni v práci s romskou menšinou v sociálně vyloučených lokalitách v Přerově
Filip Jura -
Fenomén synestezie v tvorbě ruských skladatelů 19.-20. století: I. A. Vyšněgradskij, N. A. Rimskij-Korsakov, A. N. Skrjabin
Liubov Porkhunova -
Porovnání hudebních znalostí dětí v základních uměleckých školách a v domech dětí a mládeže
Lenka Krčmová -
Marketingový výzkum publika kulturních produkcí v Brně a regionu. Identifikace a charakteristika publika staré hudby a jeho potenciálu v oblasti multiplikačních efektů kultury
Daniela Peclová -
Proměny orchestrů v Československu a v Rakousku v letech 1945–1989
Lenka Kobzová -
Rozpoznání a klasifikace emocí v hudbě a v řeči
Vojtěch Rezek -
Rozpoznání a klasifikace emocí v hudbě a v řeči
Vojtěch Rezek -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN