Bc. Jan Strnad
Master's thesis
Genderové stereotypy v reklamě
Gender stereotypes in advertising
Abstract:
Diplomová práce Genderové stereotypy v reklamě se zabývá problematikou použití genderové stereotypizace v reklamním sdělení. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem vnímá veřejnost genderové stereotypy v reklamě.Cíle práce bylo dosaženo prostřednictvím kombinace metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Práce předkládá výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 227 respondentů …moreAbstract:
Thesis Gender stereotypes in advertising deals with the issue of the application of gender stereotypes in advertisements. The thesis aims to find out how the public perceives gender stereotypes in advertising.Objective of the thesis has been reached by using combination of quantitative and qualitative research methods. Thesis presents the results of survey which was attended by 227 respondents. Descriptive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Subverting gender stereotypes in movie adaptations of Grimm's fairy tales
Adéla VALOUCHOVÁ -
Gender Roles in Classical and Contemporary Fairy-Tale
Barbora Steklá -
Beyond Blue and Pink: Assessing Gender Stereotype Perceptions with Focus On Impact of Sexual Education Programs Among Youth in Addis Ababa, Ethiopia
Sonan Etefa Merga -
Gender Stereotypes in Fairy Tales
Alena Veselá -
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Anastasiya Morozova -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Vliv obuvi na deformity nohy u žen - role sestry v prevenci
Natálie MLEJNKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights