Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru – Simona Můčková
Simona Můčková
Bachelor's thesis
Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru
Corporate Giving as an Expression of Cooperation Between Commercial and Non-profit Sector
Abstract:
Tato bakalářská práce je ve své první části zaměřena zejména na teoretická témata, která popisují komerční a neziskový sektor v České republice, pojem firemního dárcovství, jeho formy a realizaci. Praktická část navazuje na charakteristiky zvolených dvou nestátních neziskových organizací a dvou firem, které se účastnily kvalitativního šetření. To probíhalo formou polostandardizovaných dotazníků, které …moreAbstract:
The first part of this thesis is focused on theoretical topics which describe commercial and non profit sector in the Czech Republic and the corporate giving concept, its forms and realization. The practical part follows the characteristics of the selected two NGOs and two companies that participated in the qualitative survey. It took the form of a semi-structured questionnaires which included both …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MŮČKOVÁ, Simona. \textit{Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/hmfear/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights