Jana SÚKENÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Kniha jako "hračka" grafického designu
Book as "a Toy" of Graphic Design
Abstract:
Knihu ako hračku grafického dizajnu som popísala v dvoch častiach. V prvej časti je to metaforická záležitosť ? kniha je hračkou, pretože sa s ňou autor vyhrá. Popisujem tu históriu knihy, vývoj písma, dôležitosť obalu, rôzne príklady väzieb, formy kníh. V druhej časti je kniha ozajstnou hračkou pre deti. Dieťa ju používa na to, aby sa zabavilo. Spomenula som tu rôzne druhy a princípy, ktoré robia …moreAbstract:
I would describe a book as a toy of graphic design in two ways. It is a metaphorical thing in the first part ? a book is a toy because an autor is working on it. I am describing there a history of a book, evolution of writing, importance of a cover, various examples of binding, forms of books. In the second way ? a book is an actual toy for a child. A child is using it for its pleasure. I mentioned …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2012
Accessible from:: 18. 5. 2012
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SÚKENÍKOVÁ, Jana. Kniha jako "hračka" grafického designu. Zlín, 2012. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 18. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Fine Arts / Multimedia and Design - Graphic Design
Theses on a related topic
-
Obal jako manipulátor spotřebitele pro nákup zboží
Nikita Novitskiy -
NÁVRH A GRAFICKÉ ŘEŠENÍ OBALU, PROPAGAČNÍCH TISKOVIN A UŽIVATELSKÉ PŘÍRUČKY PRODUKTU NA ZÁKLADĚ VLASTNÍHO VÝBĚRU ekologický obal
Anna DANIŠOVÁ -
Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu
Daniela Hrdličková -
Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu
Ester Jagobová -
Algoritmus pro konvexní obal v dimenzi 3
Lívia Moncoľová -
Obal ako súčasť corporate identity a jeho analýza u produktu Horalky značky Sedita
Michaela Bernátová -
Plastový obal jako součást osobního prostoru
Aneta OLŠAROVÁ -
Obal jako součást environmentálně orientované nabídky - jeho důležitost z pohledu spotřebitelů
Veronika Loudová