Mária Takáčová

Bachelor's thesis

Etická dilemata v hudebním průmyslu

Ethical dilemmas in music industry
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o problematice etiky v hudebním marketingu a průmyslu. Cílem práce je zjistit, zda se využívají neetické postupy v prostředí hudebního marketingu a průmyslu, a jaký je jejich dopad na zainteresované strany. Z pohledu marketingového mixu práce zkoumá, jaké praktiky se v hudebním marketingu dají označit za neetické. V praktické části věnuje autorka pozornost specifickým příkladům …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with ethics in the music marketing and industry. The purpose of the thesis is to examine whether there are unethical methods being used in the environment of music marketing and industry and what is their impact on the involved parties. In the practical part, the author draws attention to specific examples of unethical practices in music marketing, predominantly from record …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Vít Kouřil
  • Reader: doc. Ing. MgA. Lucie Šilerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakulta
https://is.jamu.cz/th/eaz88/

Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno

Faculty of Music

Bachelor programme / field:
Art of Music / Music Management