Ladislava KRONĎÁKOVÁ

Master's thesis

Dětské pojetí koloběhu vody v přírodě u žáků s Aspergerovým syndromem na 2. stupni ZŠ

Children´s concept of hydrological cycle in nature from pupils with Asperger syndrom ( 2nd grade of primary school´ view ).
Abstract:
ANOTACE Diplomová práce se zabývá dětským pojetím koloběhu vody v přírodě u žáků s Aspergerovým syndromem se zaměřením na 2. stupeň základní školy. Je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán autismus, pervazivní vývojové poruchy, Aspergerův syndrom, dětská pojetí a kresba. Praktickou část tvoří kresby žáků s Aspergerovým syndromem na téma koloběhu vody v přírodě. Jedná …more
Abstract:
ABSTRACT This thesis concerns how children with Asperger syndrome view the natural water cycle, concentrating on those at the second stage of basic school. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes autism, pervasive developmental disorders, Asperger syndrome and children?s conceptions and drawings. The practical part presents drawings of the natural water cycle …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 4. 2011
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KRONĎÁKOVÁ, Ladislava. Dětské pojetí koloběhu vody v přírodě u žáků s Aspergerovým syndromem na 2. stupni ZŠ. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 31. 03. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Education / Educator for special educational facilities