Bc. Martina Vyhňáková, DiS.

Master's thesis

Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy

The use of teaching aids in teaching a pupil with autism spectrum disorder in a current type of elementary school
Abstract:
Práce pojednává o využití didaktické pomůcky u chlapce s Aspergerovým syndromem na běžném typu základní školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch autistického spektra, možnostmi péče a vzdělávání a alternativní a augmentativní komunikací. Praktická část obsahuje možnosti využití dané pomůcky při výuce v oblasti matematiky a anglického jazyka.
Abstract:
The work deals with the use of teaching aids for a boy with Asperger's syndrome on the current type of primary school. The theoretical part deals with autistic spectrum disorders, treatment options and education and augmentative and alternative communication. The practical part includes the possibility of using the tools in the teaching of mathematics and the English language.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 5. 2013
  • Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta