Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy – Bc. Martina Vyhňáková, DiS.
Bc. Martina Vyhňáková, DiS.
Master's thesis
Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy
The use of teaching aids in teaching a pupil with autism spectrum disorder in a current type of elementary school
Abstract:
Práce pojednává o využití didaktické pomůcky u chlapce s Aspergerovým syndromem na běžném typu základní školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch autistického spektra, možnostmi péče a vzdělávání a alternativní a augmentativní komunikací. Praktická část obsahuje možnosti využití dané pomůcky při výuce v oblasti matematiky a anglického jazyka.Abstract:
The work deals with the use of teaching aids for a boy with Asperger's syndrome on the current type of primary school. The theoretical part deals with autistic spectrum disorders, treatment options and education and augmentative and alternative communication. The practical part includes the possibility of using the tools in the teaching of mathematics and the English language.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ct6kg/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VYHŇÁKOVÁ, Martina. \textit{Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/hq1deo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
The Attitudes of Social Workers in Kerala to Complementary and Alternative Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders
Tomáš Hudec -
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ