Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy – Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Doctoral thesis
Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy
Learning strategies employed by primary pupils
Abstract:
Předkládaná disertační práce se zabývá strategiemi učení u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem je popsat strategie učení využívané cílovou skupinou žáků a tím přispět k diskuzi o strategiích učení v České republice. Nemalá pozornost je věnována i roli učitele jako facilitátora strategií učení. Na základě rozpracování teoretických východisek byly formulovány hypotézy,které tvoří jádro kvantitativní …moreAbstract:
The presented dissertation deals with learning strategies amongst young learners. It aims to describe the learning strategies used in this target group of pupils and thus to contribute to the discussion about teaching strategies in the Czech Republic. Attention is also given to the role of the teacher as facilitator of learning strategies. The quantitative part of the research is based on hypotheses …moreKeywords
Klíčová slova strategie učení žák mladšího školního věku kompetence k učení kvantitativní a kvalitativní výzkum učitel jako facilitátor strategií učení dotazník polostrukturovaný rozhovor úspěšný žák méně úspěšný žák Key words learning strategies young learner learning competences quantitative and qualitative research teacher as facilitator of learning strategies questionnaire semi-structured interview successful pupil less successful pupil
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bwg9d/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 3. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HROZKOVÁ, Ivana. \textit{Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/hspbjk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Advantages and limitations of projective techniques and other qualitative research approaches in qualitative research
Ermela Likaj -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova