The (Mis)use of Psychology in the Digital Content Creation – Mgr. Lachin Humbatova
Mgr. Lachin Humbatova
Master's thesis
The (Mis)use of Psychology in the Digital Content Creation
The (Mis)use of Psychology in the Digital Content Creation
Abstract:
Rychlý pokrok technologie a rozšířené používání internetu výrazně změnily způsob, jakým konzumujeme informace. Digitální éra přinesla záplavu obsahu a médií, která jsou navržena tak, aby upoutala naši pozornost, což vedlo k přijetí psychologických strategií při tvorbě online obsahu. Tato studie si klade za cíl kriticky zkoumat (zne)užití psychologie v digitálním obsahu a prozkoumat jeho etické důsledky …moreAbstract:
The rapid advancement of technology and the pervasive use of the Internet have drastically transformed how we consume information. The digital age has introduced a deluge of content and media designed to capture our attention, leading to the adoption of psychological strategies in online content creation. This study aims to critically examine the (mis)use of psychology in digital content and explore …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dy70p/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 8. 2023
- Supervisor: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.
- Reader: Ph.D. Kristina Lenkova
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Influencer marketing - vývoj influencer marketingu v ČR
Adéla Paulová -
Influencer Marketing On Instagram
Furkan Çakir -
Influencer marketing
Tereza Hyšková -
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Kristýna Jarešová -
Influencer marketing a jeho potenciál při propagaci kulturních akcí
Markéta Žákovská -
Influencer marketing
Kristýna Dvořáčková -
InFluencer marketing a jeho vliv na spotřebitele
Veronika Šťastná