Tereza Mrkvová
Master's thesis
Neuromarketing
Neuromarketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje nově vzniklé disciplíně propojujíci marketing s poznatky z neurověd -- neuromarketingu. V první části jsou charakterizována teoretická východiska neuromarketingu včetně jeho historie, jsou definovány základní metody, používající se k měření a zachycení podvědomých reakcí respondenta na marketingový podnět a je také představen první neuromarketingový model. V části praktické …moreAbstract:
This diploma thesis deals with new emerged discipline neuromarketing, which connects marketing with findings of neuroscience. First part of the thesis characterizes theoretical findings concerning neuromarketing, including also its history. It defines basic methods that are used to measure and capture subconscious reactions of a respondent to marketing stimulus. In this part of the work is also presented …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34045
Thesis defence
- Date of defence: 18. 10. 2012
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34045
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Lifestyle and Consumer Culture
Kristine Sulakadze -
Neuromarketing
Lenka Bejdová -
Novodobý marketingový fenomén: Neuromarketing
Lukáš Teichmann -
Neuromarketing
Adam Brtník -
Neuromarketing
Jan Kříž -
Možnosti zpracování dat v neuromarketingu
Veronika Chvojková -
Filozofická reflexia neurovied vo vedách o umení
Štefan Kosztolányi -
Svoboda vůle v neurovědách
Vladimír Mrhal